Pages

Monday, May 2, 2011

Alhamdulillah Masjid Dibina




Assalamualaikum wbt.

Semoga sihat dan ceria selalu saudara saudari, semakin ceria dan yang paling penting, sentiasa di bawah redha Ilahi. Segala sesuatu yang kita lakukan semalam, hari ini, dan  esok moga-moga sentiasa diberkati. InsyaAllah.

Membina masjid pasti memerlukan bajet yang besar. Tahniah kepada yang bermurah hati mewakafkan masjid untuk kegunaan masyarakat setempat. Anda telah melabur saham akhirat selagi masjid tersebut digunakan. Untung tak? Manakan tak untung kalau masjid tu digunakan untuk 5 generasi akan datang. Itu kalau 5 generasi, kalau lebih? Berapa ramai pula yang mengimarahkan masjid itu? Tahniah lagi sekali.

Sekarang kita beralih pula kepada perkahwinan. Orang kata berkahwin ni umpama bina masjid juga kan?

"Hah kenapa pulak? Pandai-pendai je kau ni."

Yela bila berkahwin kita akan menambah bilangan umat nabi Muhammad. Dengan generasi baru itulah kita akan terapkan nilai-nilai murni berasaskan Islam atau dengan kata lain membentuk umat gemilang. Samalah dengan fungsi masjid iaitu tempat menyebarkan ilmu pengetahuan untuk membentuk insan kamil dan gemilang.

Tanggal 1 Mei 2011, sepupu lelaki saya selamat diijab kabulkan di masjid bertempat di Batang Kali, Selangor. Cucu ke 5 bagi nenek dan datuk saya berumur genap 20 tahun pada bulan Oktober nanti. Majlis dijalankan secara sederhana tetapi cukup memuaskan. Tiada kekurangan yang nyata dalam majlis tersebut.

Tahniah kepada sepupu saya ini kerana berjaya memulakan langkah awal. Semoga perkahwinannya diberkati Allah dan berkekalan kasih sayang antara keduanya.

Saya menghormati keputusannya untuk berkahwin awal. Sudah bekerja dan rasanya tiada sebarang halangan baginya untuk menjalani hidup berpasangan. InsyaAllah hikmah berkahwin awal ini menyebabkan dia lebih cepat matang dalam menjalani kehidupan yang penuh pancaroba ini. Bolehlah berkongsi pengalaman baik dengan sepupu-sepupu lain selepas ini.

Mari sama-sama kita panjatkan doa kepada pengantin baru ini, semoga sepupu saya dan isterinya sentiasa dicucuri rahmat dan sentiasa mendapat keberkatan Allah s.w.t. Amin.

2 comments:

Nurul Amelia said...

congratz 2 ur kazen.......

coming soon ak nk tggu lak ko pnye entry..

"alhmdullillah..masjid sy slmt dbina"

hehe...;)

Faizal Tauhir said...

yup tq bg pihak cousin aku..
haha..memang x la ak nak post..slalunye org dh abes study ni xlama lg la tu..jgn lupe jmput ak plak..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...