Pages

Friday, April 15, 2011

Jom Jadi Bagus!!


Kita kena sentiasa bagus, semakin bagus, paling bagus dan luar biasa bagus. Nak bagus kita kena ada usaha yang tuntas. Tak boleh culas. Fizikal kena sihat, mental kena kuat. Hah! Tu yang lebih utama, mental kena kuat. Kalau fizikal kuat tapi mental lemah tak jalan bang. Orang sakt pun boleh jadi kuatlah kalau mental dia kuat.

Kini semakin pupus lelaki berada di institut-institut pengajian tinggi dan makin ramai di pusat serenti. Kalau tak ada di pusat serenti pun ada lagi kat tempat lain. Yang ni baik sikitlah. Apa dia? Warung kopilah. Ayuh bangkit spesies-spesiesku. Jangan terus dibuai mimpi. Kaum perempuan dah jauh mengatasi kita. Sampaikan bidang-bidang kejuruteraan di universiti pun ramai kaum perempuan. Bukankah bidang ini lebih sinonim kepada lelaki? Tak kesahlah, yang penting kita semua nak jadi bagus.

Ada ke orang tak nak jadi bagus? Kalau ada tu, saya nasihatkan, lebih baik jadi peti ais je. Ada jugak bakti kat orang lain. Kalau tak bagus tak mengapa. Ops! Belum bagus maksud saya. Yang penting kita ada usaha nak jadi bagus. Walau tak banyak bagusnya, sikit pun sudah memadai sebagai permulaan berbanding tak pernah berusaha nak jadi bagus. Memang takkan bagus lah gamaknya. Tak dapek den nak menolongnyeee..

Buat apa kita hidup kalau tak nak jadi bagus. Apa? Tak nak jadi bagus? Tak apa saya tahu anda ingin jadi baik, hebat, mantap, cemerlang, dan terbaik terbaik terbaik yang lain. Jadi harapnya apa yang sedang kita lakukan hari ini adalah untuk mencapai semua itu. Walau apa pun yang kita lakukan pastinya kita inginkan hasil yang memberangsangkan. Kita berusaha dan dan hasilnya nanti hanya dalam pengetahuan Allah s.w.t.

Untuk semua pelajar universiti, sekarang ni sudah mula memasuki musim study week mungkin. Atau mungkin juga sudah di musim peperiksaan akhir semester malah ada juga yang sudah selesai menjalani peperiksaan. Semoga kita semua bagus bagus sahaja sebelum, ketika dan selepas menjalani peperiksaan masing-masing.

Mari menjadi BAGUS!!

3 comments:

Izyanti said...

kenape mesti peti ais ? heh.

okay jom jadi bagus sambil cakap baguuuuuuuuuuuus. :P

Amelia Ahmad said...

gudluck 4 d final exam! jom jd bagus.....:)

Faizal Tauhir said...

izyanti: baguuuuuuus...haha..peti ais terbaik wok..tgh2 panas ni..haha
amelia: tq2..slmt final exam n final sem..jom bagus!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...