Pages

Saturday, September 26, 2015

Teruskan Azammu. Usah Berhenti Pada Kejayaan Kecil.

"Allah..Allah..Allah..Aku bersyukur ya, Allah. Di sebalik kepahitan yang tercalit, membuatkan aku lebih tabah. Tetapkanlah aku atas jalan-Mu ya, Allah."

Dingin suasana pagi menghamburkan rasa kenikmatan. Kita masih lagi kuat berdiri. Matlamat semalam masih digenggam erat. Usah gelincir lagi.

Mehnah-mehnah kehidupan menanam pasak dalam jiwa muslim. Tidakkah kita sedar? Begitu hati berpegang pada takrifan ubudiyyah membawa kepada kejituan rohani.

"Yeeeehaaa!! Aku berjaya. Aku gembira."
Ya, bergembiralah. Namun, usah lalai dengan kejayaan kecil itu. Anggaplah ia motivasi untuk mencapai kejayaan yang hakiki.

Semalam..Jika kelakuanmu batil, perbetulkan..Simpan dalam hati. Itu aibmu kerana kesalahan kamu sendiri.

Semalam..Jika kelakuanmu benar, namun kamu tetap gagal. Usah disesalkan. Mungkin caramu tidak sesuai dengan keadaan. Di sini kita belajar daripada kesilapan.

Teruskan melangkah. Perjalanan masih jauh, namun tidak mustahil untuk digapai..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...