Pages

Tuesday, August 10, 2010

Puasa dah dekat..apa macam, kawan? Dah ready?

Assalamualaikum..
Lama tak menaip dan 'mengepos' di blog ini. Rasa teruja pula bila jari-jemari masih lagi lancar menekan satu persatu butang papan kekunci. Seperti kerani profesional lagaknya. Sempena bulan Ramadhan ni, cuma nak ucap selamat menyambut bulan Ramadhan, bulan mulia, bulan penuh barakah. Di dalamnya terdapat malam umpama seribu bulan. Sama-sama kita hayati bulan Ramadhan ini ya.

Wah! Indahnya setiap malam diisikan dengan solat tarawih(moreh best ni pas solat),bacaan surah al-Quran di waktu subuh dan lain-lain. Tak kurang juga seronoknya nikmat berbuka puasa. Memang rasa nikmat menjamah makanan bersama keluarga tersayang. Tapi, bagi yang tak dapat pulang berpuasa bersama keluarga janganlah sedih sangat. Ada saudara-saudara kita mungkin tak pernah berpeluang merasai nikmat tersebut bersama keluarga. Saat inilah kita perlu fikir-fikir kembali dan mensyukuri nikmat kurniaan Allah s.w.t. itu..

Apa yang perlu direnungi, pada bulan Ramadhan ni syaitan dibelenggu. Jadi, apa lagi.. Inilah peluang kita tuk memperbaiki diri tanpa godaan penuh tipu daya syaitan. Saudara dan saudari sekalian mesti mempunyai target tersendiri dalam bulan Ramadhan ini. Hah! Mari sama-sama kita capai target kita. Okey, selamat berpuasa semua.. Barakallahu alaikum..
 

5 comments:

nawza_terbaek said...

Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak...

Kaedah Yg Berkesan, Tq Kepada Semua Yg Berkenaan
System Down ; Hanya Blogwalking Jer
Tasik Terindah Tercemar
Apa-Apa Aje

Faizal Tauhir said...

Teruskan ibadah puasa dengan jayanya, Nawza. Ko belum banje aku buka pose lg ni..haha

nawza_terbaek said...

ahakz.. knape msti ko pau aku nieh???haish..org da keje kne blanje bdak study full time..ko 2 bz sngat la bader...haha..yg pnting ikhwan da jnji nk blanje aku...lalalala

Faizal Tauhir said...

ikhwan banje ko sorang je ke?
ceh, xleh jadi ni...baek ko suh die banje aku skali..klu x ak pau ko..hahahha

nawza_terbaek said...

aik..pasal plak??x de pjanjian pown kate aku kne blanje ko..kompius aku nie tetibe ko swoh aku blanje...ptutnye ko yg blanje..hahaha..

*ko g r pau die sndiri..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...