Pages

Monday, December 6, 2010

Dendangan Nasyid Maal Hijrah

Assalamualaikum w.b.t.
Salam maal hijrah diucapkan kepada semua rakan-rakan. Masuk tahun baru ni seronok pula dengar lagu-lagu nasyid maal hijrah. Mari kita dengar sama-sama. Pilihlah nak dengar mana satu dulu. Pilih-pilih, semua free je. Kuasa di tangan anda.









Hah! Amacam, kawan-kawan? Seronok kan dengar lagu maal hijrah? Bukan apa, lagu-lagu tu mengingatkan kita kisah Nabi Muhammad s.a.w berhijrah dari Mekah ke kota Madinah. Dari situlah bermulanya detik perhitungan tahun hijrah. Bagi kita pula, baiklah untuk kita berhijrah dari segi sikap, perangai, attitude, dan apa-apa jela yang sewaktu dengannya. Yang penting hijrah tersebut hendaklah ke arah kebaikan. Jangan ke arah keburukan pula ya. Itu satu musibah tu.

Di kesempatan ini, mari sama-sama kita berselawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w, keluarga serta para sahabat baginda. Akhir kata, sekali lagi diucapkan selamat menyambut maal hijrah. Semoga tahun hijrah yang lepas-lepas membekalkan kita cukup pengajaran demi membina jati diri yang lebih cemerlang pada tahun hijrah ini, tahun 1432h. BarakAllahu 'alaikum.

3 comments:

Qamarul said...

terima kasih ye kerana berkongsi ilmu.. hahaha..

Faizal Tauhir said...

sama2 qama..
sambil kongsi bleh bg melekat dlm kepala otak ni skali..huhu

azana said...

salam hijarah....huhu:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...